Docentes e investigadores EAFIT Juan Carlos Monroy Osorio - Docentes e investigadores

EAFITDocentes e investigadores EAFITJuan Carlos Monroy Osorio - Docentes e investigadores

Juan Carlos Monroy Osorio

​​Departamento de Mercadeo

​Magíster en Ingeniería de la Universidad EAFIT​.​​​​​ Coordinador área de Mercadeo Digital.​​

• Teléfono/phone: (57) (4) 261 9500, extensión 9237.​​
  • Correo electrónico/e-mail: jmonroyo@eafit.edu.co​.
  • Dirección/address: carrera 49 número 7 sur 50, Medellín (Colombia). Bloque 26.​
Ver C​VLac​​​

​Professor in digital marketing, with a mayor experience and knowledge in user experience, consumer experience, branding experience (BX), business analytics, data visualization and data driven decisions. Head of digital marketing at EAFIT University for undergraduate and graduate marketing programs, as well as the offer in digital marketing for non academics programs.

Experience in digital marketing and user experience, covering digital media and channels such as social networks, web, mobile and omnichannel strategies. I currently work in the field of business analytics, marketing strategies and transmedia storytelling and data visualization for making strategic business decisions, related to prescriptive analytical models.

Áreas de interés:

• Diseño Multimedia.
  • Textos e Hipertextos.
  • Diagramación y diseño.
  • Imagen digital.
  • Producción para la web​.

• ​​​​Maestría en Ingeniería con énfasis en tecnologías de la información para la comunicación y la educación y HCI (interacción humano – computador), de la Universidad EAFIT. 2012.
  • Analítica Digital. Centro El arte de Medir.  Madrid, España. ​2014.
  • Pregrado en Comunicación Social-Periodismo de la Universidad de Antioquia.​​ 2003.

Publicaciones / Publications

Última modificación: 01/11/2017 18:47