Docentes e investigadores EAFIT Juan Carlos Duque Cardona - Docentes e investigadores

EAFITDocentes e investigadores EAFITJuan Carlos Duque Cardona - Docentes e investigadores

Juan Carlos Duque Cardona

​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​Departamento de Ciencias Matemáticas

Ph.D. en Estudios Empresariales, Universidad de Barcelona, España​.​​

Juan C. Duque es profesor titular del Departamento de Ciencias Matemáticas, M.Sc. en Economía y Empresa de la Universidad Pompeu Fabra (2000) y Ph.D. en Estudios Empresariales de la Universidad de Barcelona (2004). Es miembro del consejo de redacción de International Regional Science Review; Papers in Regional Science y Computers Environment and Urban Systems. Fundó el grupo de investigación RiSE (Research in Spatial Economics) y es miembro de los grupos Geographic Systems Analysis Lab (GSAL) de la Universidad de California (Santa Bárbara) y del grupo de Análisis Cuantitativo Regional de la Universidad de Barcelona.

Juan C. Duque is a Full Professor at the Department of Mathematic Sciences, M.Sc. in Management and Economics from Pompeu Fabra University (2000) and Ph.D. in Management from University of Barcelona (2004). He is member of the editorial board of International Regional Science Review; Papers in Regional Science and Computers Environment and Urban Systems. Professor Duque is founder-director of RiSE (Research in Spatial Economics) and member of the Geographic Systems Analysis Lab (GSAL) at University of California (Santa Barbara) and the Regional Quantitative Analysis Research Group at University of Barcelona.

• ​Análisis exploratorio de datos espaciales // Exploratory Analysis of Spatial Data
  • Econometría espacial // Spatial Econometrics
  • Investigación de Operaciones // Research Operations

• ​Ph.D Management. Universidad de Barcelona, Spain.
  • MSc. Management and Economics, Universidad Pompeu Fabra, Barcelona, Spain.
  • B.A. Business Administration, Universidad Nacional de Colombia, Colombia.

Publicaciones / Publications

• 2018 Duque, J. C., Laniado, H., and Polo, A. S-maup: Statistical Test to Measure the Sensitivity to the Modifiable Areal Unit Problem. PLoS ONE, 13(11): e0207377. https://doi.org/10.1371/journal. pone.0207377.
  • 2017 Duque, J. C., Patino, J. E., and Betancourt, A. Exploring the potential of machine learning for automatic slum identification from VHR imagery. Remote Sensing, 9(895):1- 23. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0176684.
  • 2017 Duque, J. C., V´elez-Gallego, M. C., and Echeverri, L. C. On the performance of the subtour elimination constraints approach for the p-regions problem: A computational study. Geographical Analysis, 50(1):32-52. DOI: 10.1111/gean.12132

Última modificación: 04/03/2019 15:52