EAFITEscuelasEscuela de Finanzas, Economía y GobiernoEscuela de Finanzas, Economía y Gobierno / NoticiasDoes board diversity affect institutional investor preferences? Evidence from Latin America

Eventos / 22/08/2018

Carlos Pombo, PhD.

Profesor asociado - Finanzas, Universidad de los Andes

Fecha: miércoles 22 de agosto de 2018

Hora: 5:00 p.m. - 6:00 p.m.

Lugar: Bloque 27, aula 401, Universidad EAFIT

Idioma de la presentación: español

Abstract

This paper enquires whether institutional investors have specific preferences on the composition of the board of directors in Latin American firms they hold shares in. The result show that preferences vary significantly in terms of the type of institutional investor. The econometric results suggest grey institutional investors (pension funds and insurance companies) prefer experience and education, while dislike CEO entrenchment. Independent institutional investors value more directors’ professional experience i.e., former CEOs and founders of any firm. Grey investors are more concern on firm corporate governance mechanisms consistent with the agency view, while independent investors are focused in business opportunities in accordance with the resource-based-view of board of directors.

Acceder al paper aquí

Acerca del expositor

Investigador y profesor de finanzas de la Universidad de los Andes (Colombia), Carlos Pombo Vejarano se graduó del pregrado de economía de la Pontificia Universidad Javeriana (Colombia); cuenta con  un doctorado en economía de University of Illinois (Estados Unidos) y dos maestrías, una en economía de la Universidad de los Andes (Colombia) y la otra en ciencias económicas de University of Illinois (Estados Unidos). Entre sus áreas de interés están las finanzas y el gobierno corporativas, microeconomía aplicada, la regulación financiera y bancaria, y la organización industrial. Por otro lado, sus publicaciones están en medios como Journal of Business Research, International Review of Economics & Finance y la Revista Económica del Rosario.

Acceder al perfil del expositor aquí

Maestría en Ciencias en Finanzas

Teléfono de contacto: 574 2619500 extensiones 9850 - 9510 - 8713