Abstract
An audit study was conducted in Colombia following the protocols in Giné and Mazer (2017). Trained auditors visited multiple financial institutions, seeking credit and savings products. Consistent with Gabaix and Laibson (2006) and similar to Giné and Mazer (2017), the staff only provides information about the cost when asked, disclosing less than a third of the total cost voluntarily. In addition, clients are rarely offered the cheapest product, most likely because staff is incentivized to offer more expensive and thus more profitable products to the institution.
acerca del expositor
José Eduardo Gómez es doctor en Economía de Cornell University y magíster en Economía de la misma institución. Actualmente trabaja como investigador Senior en el Departamento de Investigación del Banco de la República en Bogotá, donde estuvo a cargo de la dirección del Departamento del Mercado de operaciones y desarrollo. Así mismo, José Eduardo ha sido docente de cátedra en Matemáticas económicas, Macroeconomía, Econometría y Economía financiera en universidades como los Andes, la del Rosario, la Nacional de Colombia, el Externado y la Pontificia Javeriana.
CV Jose E. Gomez.pdf
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