Urbam / Agenda Skip Navigation Linksinternational-seminar-series-the-southern-tilt-in-the-urban International Seminar Series The "Southern Tilt" in the Urban

EAFITCentrosUrbamUrbam / Agenda y noticiasUrbam / AgendaInternational Seminar Series The "Southern Tilt" in the Urban

International Seminar Series The "Southern Tilt" in the Urban

English:

This two-part seminar series will be organized by the Institute of Public Policy (NLSIU, Bangalore) and URBAM (EAFIT, Medellín). The series seek to evolve innovative, context specific planning pathways and methods that acknowledge the diverse contexts of the global South as well as the global concerns of climate change, natural resource depletion and food insecurity. As the Southern cities experience unprecedented urbanization, planning and management of these cities appears ineffective as evidenced by high levels of poverty and inequality coupled with near breakdown of urban services and amenities. The ineffectiveness is pegged in part, to planning being ‘borrowed’ and ‘imposed’ by knowledge systems developed to suit the Global North. The seminars will push for a radical departure that is ‘inward’ looking. These will foreground historical and contingent geographies of Southern cities to debate the complex layers interfacing planning and new urban forms–sprawls, burgeoning peri-urban and attendant informality and exclusion–to explore alternative (to the Global North) locally rooted knowledge systems as conduits to urban planning and management.

Español:

Esta serie de seminarios de dos partes será organizada por el Instituto de Políticas Públicas (NLSIU, Bangalore) y URBAM (EAFIT, Medellín). La serie busca desarrollar vías y métodos de planificación innovadores, vías de planificación específicas y que reconozcan los diversos contextos del Sur global, así como las preocupaciones globales del cambio climático, el agotamiento de los recursos naturales y la inseguridad alimentaria. A medida que las ciudades del sur experimentan una urbanización sin precedentes, la planificación y la gestión de estas ciudades parece ineficaz, como lo demuestran los altos niveles de pobreza y desigualdad, junto con un desglose cercano de los servicios y comodidades urbanas. La ineficacia está vinculada en parte a la planificación de ser "prestado" e "impuesto" por los sistemas de conocimiento desarrollados para adaptarse al Norte Global. Los seminarios impulsarán una salida radical que es "hacia adentro". Esto pondrá en primer plano las geografías históricas y contingentes de las ciudades del Sur para debatir las capas complejas que interconectan la planificación y las nuevas formas urbanas (expansiones, floreciente informalidad y exclusión periurbana y concomitante) para explorar sistemas de conocimiento alternativos (al Norte Global) localmente arraigados como conductos para planificación y gestión urbana.

Inscripciones aquí