Texto
  
Doctoral Consortium 20221
0
  • Submissions should be extended abstracts of either proposals or first products from the doctoral research and should include:

    • Cover page with title, author’s name, institution, and supervisory team

    • Introduction: Problematization or Gap, Research questions and/or objectives, (expected) Contributions

    • Literature review or conceptual framing

    • Method

    • If applicable: preliminary findings

    • Questions or aspects that you would like to have answered or discussed in the paper session [outside the 1500 words limit]

  • They should be between 1000 and 1500 words (including references)

  • Formatting guidelines:: ​

    • First page with author’s name, affiliation, e-mail, title, and supervisors’ name

    • Format: .doc(x) or .pdf

    • Text: justified, 1-inch (2.54 cm) margins throughout

    • Font: Arial, size 12

  • To preserve anonymity, author names should NOT be identified in the header/footer or the body of the proposal document. Author’s name and institution to be included on cover page only​​

  
Doctoral Consortium 20222
1
  • Submit your proposal to idc2022@eafit.edu.co 

  • Deadline: March 31, 11:59pm EST​



  
Doctoral Consortium 20223
2
  • The organizing committee will evaluate all submitted proposals.

  • The accepted proposals will be grouped into “paper sessions” (each consisting of 3 papers) based on the specific research area addressed

  • The authors of the accepted proposals will be asked to review the submissions by the two other authors participating in the same paper session to enhance and inform development of presentations and their discussion.

  • When notified of the acceptance of their proposal, each author will be sent the proposals of the other two participants in their paper session along with a template to review them.​​​



  
Doctoral Consortium 2022 4
4
​Proposal submissionMarch 15
Notification of acceptance/rejectionApril 8
Submission of proposal reviewsMay 9
Final program
May 30

  
Estructura trabajos5
1

  • Título de la ponencia

  • Nombre del autor

  • Universidad

  • Programa de doctorado al que pertenece

  • Nombre del director de tesis

  • Fecha de ingreso al programa

  • Semestre en el que se encuentra

  • Categoría del proyecto de investigación: 

  • Proyecto en formulación: antes de ser aprobado o de ser candidato a doctor 

  • Proyecto en ejecución: luego de ser aprobado o de obtener la candidatura a doctor  

  • Dirección de correo electrónico del estudiante​

  
Estructura trabajos6
2

Apartados adicionales a la portada

  • Introducción

  • Planteamiento del problema de investigación

  • Pregunta de investigación

  • Objetivos, general y específicos

  • Justificación (relevancia, aporte teórico y práctico de la investigación)

  • Revisión de literatura y/o marco teórico

  • Metodología

  • Resultados: preliminares o a obtener​​


  
Estructura trabajos7
3

  • Idioma: español o inglés;

  • Formato: Microsoft Word hoja tamaño carta; 

  • Fuente Arial o Times New Roman tamaño 12; 

  • Interlineado 1,5; 

  • Espaciado entre párrafos 6 pts. arriba y abajo;

  • Márgenes 3 cm a cada lado;

  • Extensión máxima: 3000 palabras, sin incluir anexos ni bibliografía.​​​​​